מהי בקרת איכות לתעשייה?

כל מוצר שיוצא לשוק עובר בקרת איכות קפדנית על מנת לעמוד בתקנים של איכות ובטיחות בסטנדרטים הגבוהים ביותר.
התהליך המאתגר והמורכב של ייצור לתעשייה בין אם מדובר בעיבוד שבבי או עבודות שונות בברזל ומחומרי גלם שונים דורש בקרה מתמדת על הייצור ותפקידו לבחון שלא נפלו טעויות בתהליך הייצור המסועף הכולל מספר שלבים.
במסגרת התהליך נעשות בדיקות הבטחת איכות תוך שימוש בכלי מדידה שונים במגוון טכניקות, שנועדו להפחית את התרחשותם של ליקויים וכשלים במוצרים.
הבטחת האיכות מאפשרת לשפר את הבטיחות של התהליך ולהעלות את טיב המוצר וכן להפחית סיבוכים. מידה והתהליך אכן מתבצע ברמה גבוהה ניתן לגלות בעיות ייצור בזמן וכך לחסוך הרבה משאבים וכסף.
בקרת איכות נעשית על חומרי גלם תוך שימוש בנהלי בדיקה וקיימות אסטרטגיות רבות לבקרת איכות שנועדו לזהות ולמגר פגמים בפרק זמן קצר ולמנוע ייצור המוני של מוצרים בתקנים הדרושים. היא נדרשת גם בייצור מספר בודד של מוצרים ועל אחת כמה וכמה כאשר נדרשת עקביות בייצור סדרתי.

איתור כשלים באמצעות כלי מדידה ובדיקה מתקדמים

חשוב לבחור חברה שתוכל לתכנן ולאפיין את המוצר על פי הדרישות של המפרט הטכני ולייצר את המוצר בצורה מדויקת על פי ההוראות. חברה בה עובד צוות מנוסה בעל המיומנות והכישורים בפענוח שרטוטים טכניים, יצירת דוחות בדיקה וביצוע מדידות. מומלץ לוודא שהחברה אכן עומדת בתקנים הנדרשים ומוסמכת לביצוע תהליכי בקרת איכות כמו למשל תקן ISO 9001: שמשקף את הביצועים מבחינות שונות כמו ברמה התכנונית, התפעולית והיצרנית.
חברה המבצעת תהליכי בקרת איכות היא לרוב בעלת ידע טכני הנדסי, הכרות מעמיקה עם חומרי הגלם ומחזיקה את המכשור הנכון בביצוע התהליך. חברה שגם מייצרת וגם מבקרת יכולה לתת ערך מוסף כפול בליווי התהליך מתחילתו ועד סופו. כיום מדובר הן בכלי בדיקה ידניים והן בכלי בדיקה ממוחשבים שביחד מספקים את הבקרה הטובה ביותר.
לרוב העבודה של תהליכי הבקרה מתבצעת על פי פרוטוקול ידוע מראש הכולל את כל המאפיינים והמדדים שנדרשים לביצוע הביקורת והבדיקה כאשר מתבצעת בקרה גם בזמן אמת בעת התהליך העצמו וגם בסיומו, כדי להימנע מלשחרר מוצר שלא עומד בסטנדרטים ולאתר תקלות ופגמים לפני שהמוצר יוצא לשוק. לאחר שחרור המוצר קשה יותר לתקן אותו כך שגם מהבחינה התקציבית משתלם יותר לבצע בקרה בעת תהליך הייצור עצמו ולא רטרואקטיבית במידה ולקוח מדווח על תקלה. במסגרת תהליך הבקרה אפשר לטפל נקודתית בתקלות במידה ומאובחנות בעיות ואף לשפר את המוצר לפני שהוא יוצא החוצה.

לא מתפשרים על איכות ושירות
בקרת איכות לתעשייה מאפשרת ייצור בראש שקט כשידוע לחברה מראש שבפרויקט הזה הודות לתהליכי הבקרה המוצר יעמוד בקריטריונים הנדרשים להצלחת הפרויקט. בבחירת החברה שתבצע את תהליכי הבדיקה חשוב להבין האם היא מעניקה שירות של בקרת איכות למוצר בודד או רק לסדרות ובאילו מכונות מדידה ומכשור מתקדם היא מבצעת את תהליכי הביקורת לתעשייה. השילוב בין טכנולוגיה מתקדמת למקצועניות אנושית הוא השילוב החשוב ביותר לשחרור מוצר שעבר תהליכי בדיקה קפדניים בטרם הגיע ללקוחות.
אל תתפשרו על שירות. בנוסף לאלמנט המקצועיות חשוב שתקבלו את השירות המקצועי והאישי הטוב ביותר כך שיוכלו לעדכן אתכם לאורך התהליך בסטטוס של הפרויקט ויהיה לכם עם מי לדבר בכל נושא ושאלה. חברות המתמחות בבקרת איכות לתעשייה מגישות גם דוחות מפורטים בכל הנוגע לתהליכי הבדיקה כך שמבחינת שקיפות הכל פתוח וגלוי ואפשר להבין מראש אילו תהליכי פיתוח דרושים לשיפור המוצר או אם הוא מוכן לשוק.