פרגולות ברזל – העיצוב המושלם

מקור תמונה: depositphotos
אין כמו לפתוח את הדלת ולשתות קפה מתחת לכיפת השמיים, בחצר הבית שלנו. אלא שמזג האוויר לעתים עומד בדרכנו. אף אחד לא רוצה לשתות קפה מהול בגשם או לחזור הביתה עם כאב ראש בגלל השמש הישירה בעיניים. לכן, רבים מקדימים תרופה למכה ומתקינים בחצר שלהם פרגולה.

קורת גג מחוץ לבית

פרגולה היא פתרון נהדר לחצר. מבחינת העיצוב, היא יוצרת מסגרת ותוחמת שטח מסוים, כך שאתם מקבלים אזורים שונים בחצר שלכם, שמתאימים לצרכים שונים. בנוסף, היא מגנה מפני מזג האוויר, כאשר היא מעניקה לכם צל בקיץ והגנה מהגשם בחורף.
עולם הפרגולות יכול להיות מבלבל למדי, כשיש לא מעט סוגים שונים שקשה לבחור ביניהם. פרגולות ברזל, עץ ואלומיניום הן השכיחות והמומלצות ביותר. כל אחת מתאימה לצרכים וכיסים שונים, אך לרוב, מי שמנצח בתחרות על לב החצר שלנו הן פרגולות ברזל.
הפרגולות האלה הן בחירה נהדרת עבור מי שמחפש פרגולה יציבה, חזקה ואיכותית במיוחד. גם מבחינה כלכלית, הן משתלמות יותר לטווח הארוך. כשתחפשו מחירון פרגולות, תגלו שהן יקרות יותר מפרגולות אלומיניום, אלא שהעמידות ואורך החיים שלהן הופכים אותן לזולות יותר – לא תצטרכו להשקיע כספים רבים בתיקונים והחלפות בחלוף השנים. לעומתן, פרגולות העץ יקרות יותר ולכן רבים יחשבו שעדיף לבחור בהן בדיוק מאותן סיבות, אלא שהמחיר של פרגולות עץ גבוה יותר בשל העלויות הכרוכות בבנייתן ולא בגלל שהן בהכרח עמידות יותר. ברזל הוא חומר חזק ויציב שתוכלו לסמוך עליו. פרגולות ברזל לא נרקבות, לא מחלידות והן דורשות תחזוקה מינימלית.
ישנם סוגים שונים של פרגולות ברזל והיבטים שונים שחשוב לקחת בחשבון לקראת בניית פרגולה. ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת בנושא, כדי שתצאו לדרך מצוידים בכל הידע הדרוש.

סוגי פרגולות ברזל

פרגולה על עמודים. פרגולות שעומדות על עמודים תומכים. הן מתאימות בעיקר לחצרות גדולים או לבנייה מעל בריכת שחייה או ג'קוזי.
פרגולה תלויה. פרגולות ברזל שנתלות על קירות הבית, ללא עמודים. לעתים משתלבות יותר מבחינה אסתטית ומבחינת החלל, משום שאין עמודים גדולים שתופסים מקום בחצר.
פרגולה משולבת. פרגולות שמשלבות את הברזל עם עץ. בעיקר כדי לקבל מגוון רחב יותר של אפשרויות עיצוב.
פרגולה חשמלית. מנגנון חשמלי בעזרתו ניתן לפתוח ולסגור את תקרת הפרגולה, מה שמאפשר לכם לשלוט בכמות הצל והאור.

דגשים חשובים

כדי לעזור לכם לבחור בין סוגי פרגולות ברזל ולהימנע מטעויות בשלב בניית הפרגולה, אספנו כמה דגשים שאנחנו ממליצים בחום רב לפעול על פיהם.

תכנון – תכננו את המהלך בתבונה. איפה אתם מתכוונים להציב את הפרגולה? לאיזה מזג אוויר היא תיחשף? מה הם התנאים בחצר שלכם? קחו בחשבון את כל הגורמים והמשתנים. למשל, פרגולה תלויה תתאים כאשר קירות הבית חזקים ועמידים מספיק כדי להחזיק אותה. פרגולות ברזל הן כבדות למדי, וקירות ישנים או כאלה שיש בהם סדקים עלולים להתפרק עם הזמן ואתם יכולים לדמיין את גודל האסון. התייעצו עם אנשי מקצוע שיעזרו לכם לוודא שהקירות אכן מתאימים לפרגולה תלויה. בנוסף, אם אתם מתקינים פרגולה במרפסת, קחו בחשבון את הכובד של פרגולות ברזל גם כאן. המשקל שלהן עלול להעמיס על המרפסת ולכן במצב כזה, עדיף לשקול פרגולות מחומר אחר. כמובן שבחצר, הבעיה הזו לא קיימת ופרגולה מברזל נשארת האפשרות העדיפה.

השוואת מחירים – ערכו השוואת מחירים מעמיקה וגלמו בתוכה את כל הגורמים שהביאו אתכם לבחור בסוג הפרגולה שבחרתם. חפשו מחירון פרגולות ורשמו לפניכם את כל האפשרויות המתאימות לכם. כשתביטו במחירון, אל תתפתו לבחור בפרגולה זולה יותר רק בגלל שהיא זולה יותר. כבר בחרתם את סוג הפרגולה שמתאים לכם – דבקו בו. טיפ קטן שכדאי לקחת בחשבון, פרגולה תלויה לרוב תעלה הרבה יותר מפרגולה על עמודים בשל העלות הכרוכה בתלייתה על הקירות.

איכות – ודאו שבעלי המקצוע עובדים עם חומרים איכותיים ולא מנסים לעבוד עליכם ולהוסיף חומרים אחרים לברזל שלכם. פרגולות ברזל צריכות להיות עשויות מברזל! בנוסף, בחרו בקפידה את בעלי המקצוע שיעשו עבורכם את העבודה וקראו היטב את חוות הדעת עליהם. זה יעזור לכם לדעת כמה אתם יכולים לסמוך על המילה שלהם ובעיקר על העבודה ואיכות החומרים שלהם.

עיצוב – אל תשכחו שפרגולה היא אובייקט גדול ומסיבי שאולי לא תופס הרבה מקום ברצפה של החצר שלכם, אבל בהחלט תופס הרבה מקום בעין. חשוב מאוד לבחור בפרגולה שתתאים לחצר שלכם גם מבחינת העיצוב. פרגולה מסיבית מדי עלולה לפגוע ביופי של החצר, כאשר פרגולה עדינה מדי יכולה להיראות מנותקת מהעיצוב של הגינה.

אולי יעניין אתכם לקרוא עוד על: איך לבחור פרגולה?